15.05.2023

Wyróżnij się z tłumu, czyli tuning optyczny wysokiej klasy

Wyróżnij się z tłumu, czyli tuning optyczny wysokiej klasy

Tuningowanie samochodu nie polega wyłącznie na poprawkach wprowadzanych w pracy silnika, układu wydechowego, hamulcowego, a także w zawieszeniu, dużą popularnością cieszy się tuning optyczny, dzięki któremu można zmienić nie tylko wygląd karoserii samochodu, ale również jego wnętrza. Tuning optyczny wysokiej jakości pozwoli Ci unowocześnić wygląd samochodu i nadać mu sportowego charakteru, który z pewnością wyróżni Cię na ulicy spośród innych modeli samochodów. Obecnie dostępny tuning optyczny przeznaczony jest dla samochodów prawie wszystkich marek, modeli, a nawet roczników, dzięki czemu każdy ma możliwość przerobienia wyglądu swojego samochodu. Oczywiście tuning samochodu nie musi oznaczać drastycznych zmian w jego wyglądzie. Coraz większą popularnością cieszą się minimalistyczne zmiany, które pozwalają podkreślić nowoczesny charakter samochodu. 

Jak widać tuning optyczny wcale nie jest taką prostą sprawą. Decydując się na dodatkowe wyposażenia auta trzeba mieć na uwadze, że każda niezgodna z prawem przeróbka może spotkać się z odmową zatwierdzenia badań stanu technicznego samochodu. Pojazd stuningowany w sposób nieprzemyślany to także ryzyko zatrzymania dokumentów oraz możliwość nałożenia przez policję grzywny bądź mandatu. Jednym z wiodących polskich producentów części samochodowego tuningu optycznego jest marka Maxton Design. Jeżeli chcesz efektownie i funkcjonalnie urządzić samochód, wyroby oferowane przez producenta na pewno przypadną ci do gustu.

splittery tylne

Splittery dostępne są w wielu rodzajach i formach. W praktyce jest tak, że każdy splitter odmieni wygląd samochodu, ale nie każdy polepszy jego przyczepność. Do produktów typowo estetycznych należą splittery tylne boczne oraz tylne środkowe. Tego typu produkty mają formę płaskich dokładek, montowanych pod zderzakiem. Splittery tylne boczne są zwykle mniejsze i wypełniają przestrzeń pomiędzy dokładkami progów a odpowiednią dokładką tylną (np. splitterem tylnym środkowym). Zadaniem tego typu spliterów jest optyczne obniżenie wysokości nadwozia, co wpływa na estetykę i podkreśla sportowy charakter samochodu. Warto zamieścić w wyposażeniu samochodu komplet splitterów. W ten sposób całość będzie się prezentować spójnie i nowocześnie, a Ty będziesz mógł cieszyć się posiadaniem nowocześnie wyposażonego samochodu.

splittery przednie

Na szczególną uwagę zasługuje splitter przedni. To element, który instaluje się pod zderzakiem przednim i który nieco wystaje przed jego linię. Za sprawą splittera przedniego przednie nadwozie wizualnie się obniża, co podkreśla sportowy charakter samochodu. Co istotne - dzięki dokładce przedniej wyraźnie poprawi się aerodynamika. Za sprawą splittera powietrze, przepływające w trakcie jazdy pod zderzakiem, zacznie z większą siłą dociskać przednią oś, co poskutkuje poprawą przyczepności oraz stabilności. Splittery przednie występują w wielu formach m.in. hybrydowych lub racingowych. Splitter racingowy składa się z charakterystycznych stalowych wsporników oraz płaskiej dokładki pod zderzak. Element ten zawsze bardzo zwraca uwagę i dodatkowo eksponuje sportową sylwetkę samochodu.

Czym są testy zderzeniowe?

Testy zderzeniowe to symulacje wypadków i kolizji, w których sprawdza się, jak dany fotelik reaguje na przeciążenia. W tym celu umieszcza się w nim specjalnego manekina o posturze przypominającej dziecko, który posiada czujniki rozmieszczone na całym swoim obszarze. Następnie wykonuje się testy zderzeń czołowych i bocznych. Z czujników pobierane są informacje o przyspieszeniu oddziałującym podczas takich zderzeń. Badanie to określane jest jako test dynamiczny. Oprócz tego wykonuje się też test statyczny, gdzie sprawdza się m.in. łatwość obsługi fotelika czy jego ergonomię.

Gdzie wykonuje się testy?

Testy przeprowadza się w warunkach laboratoryjnych. Ważne jest, aby każdy z fotelikach był badany w tych samych warunkach - tylko wtedy można sprawdzić i porównać poszczególne modele ze sobą. Najbardziej znaną organizacją wykonującą testy na fotelikach jest niemiecki ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club). W Europie foteliki ocenia również austriacki OEAMTC i szwajcarski TCS. Testów zderzeniowych nie wykonuje się natomiast przy certyfikowaniu fotelików homologacjami ECE R44 i iSize. Więcej przeczytasz tutaj

Opinie na temat artykułu

Średnia ocena
pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka
(0)
Zamknij
Twoja prywatność
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje te wykorzystywane są tylko do celów statystycznych w celu usprawnienia działania serwisu.
Zaakceptuj
Polityka prywatności